مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا - شماره ثبت 15387
1394/09/23 11:27

بیشتر بدانم

آن زمان که بیمار رنجوری دستان کم توانش را به امید یافتن تکیه گاهی به سویشان دراز می کند و دیدگان کم فروغش به امید دریافت مرهمی به سوی فروغ هستی گشوده می شود. رهروان عاشورای حسینی با اراده و توکل و با قدم های ثابت و استوار و بدون هراس از کمبودها و ناکامی ها، یگانه بی همتا را به شهادت می گیرند که در برابر کوهی از مشکلات خواهند ایستاد و با دستانی خالی اما پرتوان دروازه های نور امید را به روی نیازمندان و مددجویان خواهند گشود. در گنجینه دل هایشان آنقدر شوق و طراوت هست که بیماران را با قلبی شکسته و دست های خالی سرشار از امید کنند. اینان طبیبند اما نگاه طبیبانه شان بیش از آنکه بوی مداوا دهد عطر خلوص دارد. نسخه هایشان ترجمان “یا من اسمه دواء و ذکر شفاء” می باشد. کارشان فقط درمان نیست بلکه سامان ناامیدی هاست. جمعی از رزمندگان بهداری دفاع مقدس و خانواده آنان اعم از مدیران، پزشکان، کادرهای هیئت علمی ، پرستاران و امدادگران برای پاسداری از ارزش های گرانقدر همرزمان شهیدشان که بالغ بر هزاران نفر می باشند تلاش معنوی، فرهنگی را از سال1374 تحت عنوان هیئت امدادگران عاشورا، متوسلین به حضرت فاطمه الزهرا (س) آغاز نمودند. موسسه خیریه امدادگران عاشورا سازمانی غیر دولتی، غیرانتفاعی و غیر سیاسی است که به منظور یاری رساندن به محرومان و رنجدیدگان بیمار و ارائه کمک های انسان دوستانه به نیازمندان و بیماران فعالیت می نماید. اعضای این موسسه خیرینی متشکل از پزشکان ، پیراپزشکان و متخصصین امور آموزشی ، بهداشتی و توانبخشی و مدیرانی هستند که با توجه به توانایی ها و اختیارات و تخصص های مختلف کمک های ارزنده ای را در تهران و سراسر کشور برای حمایت از فعالیت موسسه به طور داوطلب ارائه می کنند


اهداف این موسسه عبارتند از:

 1- بسط فرهنگ اسلام ناب و توجه به کرامات انسانی جامعه.

 2- تلاش در جهت تحقق توصیه ائمه و پیشوایان دینی در راستای رسیدگی به حال محرومان و مستضعفین جامعه به منظور گسترش عدالت اجتماعی.

 3- گسترش فرهنگ انفاق در جامعه.

 4- ایجاد زمینه مناسب به منظور ارائه خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی، آموزشی، مشاوره ای و توانبخشی مطلوب به محرومین با بهره گیری از استعدادهای موجود در جامعه.

 5- ترغیب جامعه پزشکی و موسسات بهداشتی-درمانی به امر نیکوکاری در راستای وظائف اسلامی-انسانی.

 6- کمک به زدودن فقر و بیماری از چهره جامعه.

 7- جلوگیری از به خطر افتادن کیان خانواده.

 8- کمک به دولت جمهوری اسلامی ایران.

 

خدمات موسسه

خدمات موسسه مشتمل بر دو دسته می باشد: ارائه خدمات به مددجویان و تسهیل فرایند کمک رسانی خیرین توسط فعالیت های اجتماعی و فرهنگی که توسط معاونت مددکاری و معاونت روابط عمومی و فرهنگی صورت می پذیرد.

  

معاونت مددکاری

مددکاری خدمتی است حرفه‌ای که بر پایه دانش و مهارتهای خاص استوار بوده و هدف آن کمک به انسانهاست که بتوانند با حل مشکلات خود، استقلال شخصی، اجتماعی و رضایت خاطر فردی و اجتماعی را کسب کنند. مددکاران مجربی که با این نهاد همکاری می‌کنند، با اعتقاد به اصول مذهبی و اخلاقی و مراعات اصول مددکاری مانند راز داری و احترام به احساسات و شخصیت مددجو، متناسب با نوع مشکل، انگیزه، ظرفیت و استعداد مددجو، خدمات مشروحه ذیل را ارائه می‌دهند :

ارائه خدمات درمانی به افراد محروم ،بی بضاعت ونیازمند : 

 خدمات درمانی در زمینه خدمات کلینیکی شامل:
* ویزیت های فوق تخصصی،تخصصی و عمومی شامل:جراحی ،چشم ،بیهوشی،آزمایشگاه،اعصاب،ارتوپد،پوست ،پرستار،عمومی،گوارش ،پیراپزشک،گوش ،کودکان،کلیه ،زنان،رادیولوژی،قلب،فیزیوتراپ،داروسازی،دندانپزشکی از طریق پزشکان خیری که با تکمیل فرم عضویت به عضویت افتخاری این موسسه آمده اند.
 * خدمات پاراکلینیکی شامل تصویربرداری (تخصصی ،فوق تخصصی ،عمومی)،آزمایشگاه ،نوارها ،آندوسکوپی، فیزیوتراپی با معرفی به مراکز درمانی داوطلب و خیّر
* خدمات داروئی بیماران خاص ،سرطانی و صعب العلاج
 
* خدمات بستری و جراحی ،تامین تجهیزات ،دفترچه بیمه،وام درمانی (با توجه به توان موجود در خیریه)
خدمات فوق با همکاری خوب خیرین درمانی ومالی مؤسسه (اشخاص حقیقی و حقوقی)که عضو افتخاری مؤسسه خیریه امدادگران شده اند و در واقع نور چشم و خادم خانم حضرت زهرا (س)شده و در لیست خوبان آن حضرت قرارگرفته اند، ارائه شده است.
 

مددکاری مؤسسه محل مراجعه افراد محروم و نیازمند خدمات درمانی است که از طریق خیرین ،خیریه ها ،مددکاری بیمارستانها و یا مراکز معتبر دیگر نظیر شورا و مسجد محل معرفی می شوند .

مراجعین دارای معرف ویا مستقیماً با راهنمائی دیگران مراجعه می نمایند(بدون معرف)که در صورت نیاز و تشخیص مددکاری ،مددکار به منزل مراجعه کننده رفته و شرایط را ازنزدیک بررسی می شود.

افراد مراجعه کننده باید مدارک ذیل را جهت دریافت خدمات به همراه داشته باشند:
مدارک مورد نیاز خدمات عمومی و تخصصی :
-         معرفی نامه
-         مدارک پزشکی قبلی مبنی بر مشکل بیماری
-         مدارک شناسایی
-         دفترچه بیمه ( در صورت بیمه بودن مددجو)
مدارک مورد نیاز خدمات داروئی :
-         معرفی نامه
-         گواهی پزشک پاتولوژی
-         دفترچه بیمه ( در صورت بیمه بودن مددجو)
-         اصل نسخه
-         پیش فاکتور دارو  از یکی از داروخانه های داروخانه هلال احمر ، سیزده آبان ویا بیماریهای خاص (حداکثر پیش فاکتور تا 15.000.000 ریال)
مدارک مورد نیاز خدمات بیمارستانی :
-         معرفی نامه
-         گواهی پزشک
-         شرح بستری
-         مانده بدهی بیمارستان در صورتحساب بیمارستان با مهر اصلی حسابداری بیمارستان
-          مدارک شناسایی بیمار
-         دفترچه بیمه ( در صورت بیمه بودن مددجو)
(حداکثرپرداخت  هزینه  تا 7.000.000 ریال )
مدارک مورد نیاز خدمات تجهیزاتی :
-         معرفی نامه
-         گواهی پزشک
-         دفترچه بیمه ( در صورت بیمه بودن مددجو)
-         اصل نسخه پزشک
-         پیش فاکتور هزینه تجهیزات مورد نیاز
-         مدارک شناسایی بیمار
(حداکثر پرداخت هزینه تجهیزات تا 20.000.000 ریال)
کادر مددکاری مؤسسه :
مددکاری موسسه خیریه امدادگران عاشورا با 17 عضو افتخاری خواهر که شامل :
. سه پزشک عمومی
. یک پزشک تخصصی داخلی (گوارش)       چهارشنبه ها از ساعت 12الی 14
. پنج نفر کادر درمانی (پرستاری و مامائی مجرب)
.   هفت نفر کادر مددکاری
. یک برادر ارزشمند در قسمت نوبت دهی
به طور میانگین روزهای زوج 100 نفر به مؤسسه مراجعه می نمایند.
مزید تقدیر و تشکر از برادران ، مهندسین خیّری است که برنامه نرم افزاری ثبت سوابق و گزارش گیری مددجویان را تهیه و تجهیزات سخت افزاری مورد نیازمجموعه را تامین کرده اند که در حال حاضر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
سیر مراحل ورود مددجو به موسسه:
الف ) مراجعه به نوبت دهی و دریافت شماره نوبت در سه گروه جدا :
- بیمار بدون پرونده
- بیمار دارای پرونده قبلی
 - ویزیت پزشک موسسه 
مراجعه به پذیرش 1 و 2 :
پذیرش 1- دریافت پرونده از اسناد پزشکی (دارای پرونده)با ارائه کارت بیمار
پذیرش 2 – دریافت مدارک افراد بدون پرونده
بعد از مرحله پذیرش ارجاع به مددکاری و یا پزشک مؤسسه با پرونده و مدارک لازم درمانی سپس پیشنهاد مددکاری بابت تامین نیاز مراجعه کننده با ارجاع به اسناد پزشکی مؤسسه.
اسناد پزشکی مؤسسه :
1- تشکیل پرونده
 2- دریافت معرفی نامه لازم بابت خدمات مورد نیاز
و در انتها خروج مراجعه کننده.
روزها و ساعت پذیرش بیماران و آدرس مؤسسه:
روزهای زوج از ساعت 8 صبح تا 10 صبح
آدرس :بزرگراه رسالت شرق به غرب، بعد از زیرگذر رسالت، انتهای خیابان شهید کرد، ساختمان سرای محله مجیدیه شمس آباد، طبقه 4
 
لازم به ذکر است
1-    خدمات فقط با دفاتر بیمه ای (ایرانیان – تامین اجتماعی - روستائی) ارائه می شود.
2-    از پذیرفتن نسخه آزاد معذوریم.

معاونت روابط عمومی و فرهنگی

 

معاونت روابط عمومی و امور خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا با هدف برقراری ارتباط نزدیک با خیرین و مددجویان و همچنین  جذب خیرینِ جدید از سال 1382 تشکیل گردید. عمده فعالیت های این معاونت  در 3 حوزه کاری خلاصه می شود و تمامی اعضای آن به صورت افتخاری و با توسّل به بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) در حال خدمت رسانی به محرومان جامعه می باشند.


1)حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی : 
    الف) تبلیغات :      

       طرحهای تبلیغاتی شامل :

       -  فرهنگ سازی کار خیر

       -  معرفی خدمات ارائه شده توسط موسسه

       -  طرح های حمایت مالی از خانواده بیماران

       -  ترغیب جامعه پزشکی و پیراپزشکی

       -  ترغیب جوامع غیر پزشکی

       -  جذب خیرین مالی


   ب) اطلاع رسانی :    

      گزارشات شفاف سازی:

       -  گزارش عملکرد ماهیانه موسسه

       -  گزارشات تحلیلیِ ماهیانة روابط عمومی و امور خیرین(جذب خیرین و خدمات ارائه شده به مددجویان)

       -  ارائه گزارش از جلسات و همایشها

       -  ارائه گزارش از وضعیت مددجویان و نظرات و پیشنهادات


2)حوزه جذب و سازماندهی : 
    جذب شامل گروه های :

       -  پزشکان

       -  پیراپزشکان

       -  حامیان مالی

       -  سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی

       -  دانشگاه ها

       -  بیمارستانها و کلینیک ها

       -  داروخانه ها و شرکت های داروئی

       -  سایر خیریه ها و NGO ها

     روشهای جذب خیرین :

       -  فرم عضویت (بروشور)

       -  فرم عضویت اینترنتی

       -  جلسات و همایش ها از طریق انعقاد تفاهمنامه ها و قراردادها


3)حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات:

       -  برقراری ارتباط با خیرین

       -  برقراری ارتباط با مددجویان

       -  برقراری ارتباط اعضا و همکاران با یکدیگر

       -  ایجاد شعبه مجازی

     بسترهای ارتباطی :

       -  تلفن

       -  SMS

       -  پست

       -  اینترنت

       -  جلسات

       -  سرکشی و تحقیقات

 

 

کارگروه فرهنگی و روابط عمومی مؤسسه امدادگران عاشورا با هدف فعالیت های فرهنگی-  تبلیغی و معرفی مؤسسه و بسترسازی مناسب جهت جذب خیرین و کمک به نیازمندان درتاریخ 26 دی ماه سال 90 تشکیل و به طور منظم در هر ماه دو جلسه تخصصی برگزار می نماید .

انتشار نشریه پرنیان  از جمله اقدامات  این کارگروه می باشد.

 

اعضاء کارگروه شامل:

آقایان: هاشمی دانا،علیرضا فتحیان،سعید تقی پور،نوری،علی حیدری،حامد حسینی

خانم ها: نجفیان ،دکترشبابی،نقدی ،بصیری پور

صفحه اصلی تماس با ما خوراک مطالب وبسایت در گوگل پلاس به ما +1 دهید