مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا - شماره ثبت 15387

خدمات موسسه امدادگران عاشورا

فعالیت های موسسه مشتمل بر دو دسته می باشد: ارائه خدمات به مددجویان و تسهیل فرایند کمک رسانی خیرین توسط فعالیت های اجتماعی و فرهنگی که توسط معاونت مددکاری و معاونت روابط عمومی و فرهنگی صورت می پذیرد.

 

در یک نگاه کلی می توان خدمات موسسه را شامل موارد زیر دانست:

 

- ›ویزیت تخصصی و فوق تخصصی
- ›ویزیت پزشک عمومی
- ›مشاوره و مددکاری
- ›خدمات پاراکلینیکی
- ›بستری و جراحی
- ›تجهیزات پزشکی
- ›داروهای خاص(سرطانی و صعب العلاج)
- ›خدمات دندانپزشکی
- ›صدور دفترچه بیمه
- ›وام درمانی
- ›تحقیق سرکشی
- ›تشکیل پرونده

 

IMG_0028.JPG

 

معاونت مددکاری

مددکاری خدمتی است حرفه‌ای که بر پایه دانش و مهارتهای خاص استوار بوده و هدف آن کمک به انسانهاست که بتوانند با حل مشکلات خود، استقلال شخصی، اجتماعی و رضایت خاطر فردی و اجتماعی را کسب کنند. مددکاران مجربی که با این نهاد همکاری می‌کنند، با اعتقاد به اصول مذهبی و اخلاقی و مراعات اصول مددکاری مانند راز داری و احترام به احساسات و شخصیت مددجو، متناسب با نوع مشکل، انگیزه، ظرفیت و استعداد مددجو، خدمات مشروحه ذیل را ارائه می‌دهند :

ارائه خدمات درمانی به افراد محروم ، بی بضاعت ونیازمند : 

*خدمات درمانی در زمینه خدمات کلینیکی شامل ویزیت های فوق تخصصی،تخصصی و عمومی شامل: جراحی ،چشم ،بیهوشی، آزمایشگاه، اعصاب، ارتوپد، پوست ،پرستار، عمومی، گوارش ، پیراپزشک، گوش ، کودکان، کلیه، زنان، رادیولوژی، قلب، فیزیوتراپ، داروسازی، دندانپزشکی از طریق پزشکان خیری که با تکمیل فرم عضویت به عضویت افتخاری این موسسه آمده اند.

*خدمات پاراکلینیکی شامل تصویربرداری (تخصصی ،فوق تخصصی ،عمومی)،آزمایشگاه ،نوارها ،آندوسکوپی، فیزیوتراپی با معرفی به مراکز درمانی داوطلب و خیّر

*خدمات داروئی بیماران خاص ،سرطانی و صعب العلاج

*خدمات بستری و جراحی ،تامین تجهیزات ،دفترچه بیمه،وام درمانی (با توجه به توان موجود در خیریه)

 

خدمات فوق با همکاری خوب خیرین درمانی ومالی مؤسسه (اشخاص حقیقی و حقوقی)که عضو افتخاری مؤسسه خیریه امدادگران شده اند و در واقع نور چشم و خادم خانم حضرت زهرا (س) شده و در لیست خوبان آن حضرت قرارگرفته اند، ارائه شده است.

مددکاری مؤسسه محل مراجعه افراد محروم و نیازمند خدمات درمانی است که از طریق خیرین ،خیریه ها ،مددکاری بیمارستانها و یا مراکز معتبر دیگر نظیر شورا و مسجد محل معرفی می شوند .

مراجعین دارای معرف ویا مستقیماً با راهنمائی دیگران مراجعه می نمایند(بدون معرف)که در صورت نیاز و تشخیص مددکاری ،مددکار به منزل مراجعه کننده رفته و شرایط را ازنزدیک بررسی می شود. افراد مراجعه کننده باید مدارک ذیل را جهت دریافت خدمات به همراه داشته باشند:

 

 

مدارک مورد نیاز خدمات عمومی و تخصصی :

- معرفی نامه

- مدارک پزشکی قبلی مبنی بر مشکل بیماری

- مدارک شناسایی

- دفترچه بیمه ( در صورت بیمه بودن مددجو)

 

مدارک مورد نیاز خدمات داروئی :

- معرفی نامه

- گواهی پزشک پاتولوژی

- دفترچه بیمه ( در صورت بیمه بودن مددجو)

- اصل نسخه

- پیش فاکتور دارو  از یکی از داروخانه های داروخانه هلال احمر ، سیزده آبان ویا بیماریهای خاص (حداکثر پیش فاکتور تا 15.000.000 ریال)

 

مدارک مورد نیاز خدمات بیمارستانی :

- معرفی نامه

- گواهی پزشک

- شرح بستری

- مانده بدهی بیمارستان در صورتحساب بیمارستان با مهر اصلی حسابداری بیمارستان

- مدارک شناسایی بیمار

- دفترچه بیمه ( در صورت بیمه بودن مددجو)

(حداکثرپرداخت  هزینه  تا 7.000.000 ریال )

 

مدارک مورد نیاز خدمات تجهیزاتی :

- معرفی نامه

- گواهی پزشک

- دفترچه بیمه ( در صورت بیمه بودن مددجو)

- اصل نسخه پزشک

- پیش فاکتور هزینه تجهیزات مورد نیاز

- مدارک شناسایی بیمار

(حداکثر پرداخت هزینه تجهیزات تا 20.000.000 ریال)

 

کادر مددکاری مؤسسه :

مددکاری موسسه خیریه امدادگران عاشورا با 17 عضو افتخاری خواهر که شامل :

. سه پزشک عمومی

. یک پزشک تخصصی داخلی (گوارش)       چهارشنبه ها از ساعت 12الی 14

. پنج نفر کادر درمانی (پرستاری و مامائی مجرب)

. هفت نفر کادر مددکاری

. یک برادر ارزشمند در قسمت نوبت دهی

به طور میانگین روزهای زوج 100 نفر به مؤسسه مراجعه می نمایند.

مزید تقدیر و تشکر از برادران ، مهندسین خیّری است که برنامه نرم افزاری ثبت سوابق و گزارش گیری مددجویان را تهیه و تجهیزات سخت افزاری مورد نیازمجموعه را تامین کرده اند که در حال حاضر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

سیر مراحل ورود مددجو به موسسه:

الف ) مراجعه به نوبت دهی و دریافت شماره نوبت در سه گروه جدا :

- بیمار بدون پرونده

- بیمار دارای پرونده قبلی

- ویزیت پزشک موسسه 

مراجعه به پذیرش 1 و 2 :

پذیرش 1- دریافت پرونده از اسناد پزشکی (دارای پرونده)با ارائه کارت بیمار

پذیرش 2- دریافت مدارک افراد بدون پرونده

بعد از مرحله پذیرش ارجاع به مددکاری و یا پزشک مؤسسه با پرونده و مدارک لازم درمانی سپس پیشنهاد مددکاری بابت تامین نیاز مراجعه کننده با ارجاع به اسناد پزشکی مؤسسه.

 

اسناد پزشکی مؤسسه :

1- تشکیل پرونده

2- دریافت معرفی نامه لازم بابت خدمات مورد نیاز

و در انتها خروج مراجعه کننده.

 

روزها و ساعت پذیرش بیماران و آدرس مؤسسه:

روزهای زوج از ساعت 8 صبح تا 10 صبح

آدرس :بزرگراه رسالت شرق به غرب، بعد از زیرگذر رسالت، انتهای خیابان شهید کرد، ساختمان سرای محله مجیدیه شمس آباد، طبقه 4

 

لازم به ذکر است

1- خدمات فقط با دفاتر بیمه ای (ایرانیان – تامین اجتماعی - روستائی) ارائه می شود.

2- از پذیرفتن نسخه آزاد معذوریم.

 

 

معاونت روابط عمومی و فرهنگی


معاونت روابط عمومی و امور خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا با هدف برقراری ارتباط نزدیک با خیرین و مددجویان و همچنین  جذب خیرینِ جدید از سال 1382 تشکیل گردید. عمده فعالیت های این معاونت  در 3 حوزه کاری خلاصه می شود و تمامی اعضای آن به صورت افتخاری و با توسّل به بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) در حال خدمت رسانی به محرومان جامعه می باشند.


1)حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی : 
    الف) تبلیغات :      

       طرحهای تبلیغاتی شامل :

       -  فرهنگ سازی کار خیر

       -  معرفی خدمات ارائه شده توسط موسسه

       -  طرح های حمایت مالی از خانواده بیماران

       -  ترغیب جامعه پزشکی و پیراپزشکی

       -  ترغیب جوامع غیر پزشکی

       -  جذب خیرین مالی


   ب) اطلاع رسانی :    

      گزارشات شفاف سازی:

       -  گزارش عملکرد ماهیانه موسسه

       -  گزارشات تحلیلیِ ماهیانة روابط عمومی و امور خیرین(جذب خیرین و خدمات ارائه شده به مددجویان)

       -  ارائه گزارش از جلسات و همایشها

       -  ارائه گزارش از وضعیت مددجویان و نظرات و پیشنهادات


2)حوزه جذب و سازماندهی : 
    جذب شامل گروه های :

       -  پزشکان

       -  پیراپزشکان

       -  حامیان مالی

       -  سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی

       -  دانشگاه ها

       -  بیمارستانها و کلینیک ها

       -  داروخانه ها و شرکت های داروئی

       -  سایر خیریه ها و NGO ها

     روشهای جذب خیرین :

       -  فرم عضویت (بروشور)

       -  فرم عضویت اینترنتی

       -  جلسات و همایش ها از طریق انعقاد تفاهمنامه ها و قراردادها


3)حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات:

       -  برقراری ارتباط با خیرین

       -  برقراری ارتباط با مددجویان

       -  برقراری ارتباط اعضا و همکاران با یکدیگر

       -  ایجاد شعبه مجازی

     بسترهای ارتباطی :

       -  تلفن

       -  SMS

       -  پست

       -  اینترنت

       -  جلسات

       -  سرکشی و تحقیقات

 

 

کارگروه فرهنگی و روابط عمومی مؤسسه امدادگران عاشورا با هدف فعالیت های فرهنگی-  تبلیغی و معرفی مؤسسه و بسترسازی مناسب جهت جذب خیرین و کمک به نیازمندان درتاریخ 26 دی ماه سال 90 تشکیل و به طور منظم در هر ماه دو جلسه تخصصی برگزار می نماید .

انتشار نشریه پرنیان  از جمله اقدامات  این کارگروه می باشد.

 

اعضاء کارگروه شامل:

آقایان: هاشمی دانا،علیرضا فتحیان،سعید تقی پور،نوری،علی حیدری،حامد حسینی

خانم ها: نجفیان ،دکترشبابی،نقدی ،بصیری پور

1394/03/19::0:55

توزیع هزار و پانصد بن ارزاق ماه مبارک رمضان بین خانواده های مددجویان

موسسه خیریه امدادگران عاشورا به مناسبت ماه مبارک رمضان بین هزار و پانصد نفر از مددجویان تهرانی بن ارزاق توزیع می کند.

بیشتر...
صفحه اصلی تماس با ما خوراک مطالب وبسایت در گوگل پلاس به ما +1 دهید